Smaczne i zdrowe

Smaczne i zdrowe

Warzywa są niezbędnym źródłem witamin (C, B1, B2, B6), składników mineralnych i kwasów organicznych, których człowiek bardzo potrzebuje. Dlatego też powinny one bezsprzecznie wchodzić w skład dziennego pożywienia. Dania kuchni azjatyckiej w dużym stopniu opierają się na warzywach. Jeśli chcemy zjeść coś naprawdę dobrego, warto sprawdzić dobre jedzenie Poznań. Do przyrządzania potraw należy stosować świeże warzywa, które najpierw starannie należy umyć, a te zawierające skórkę – obrać jak najcieniej, ponieważ pod skórką znajduje się najwięcej składników odżywczych. Oczywiście są warzywa, które możemy jeść razem ze skórką. Niezależnie jednak od pochodzenia, lepiej jest taką skórkę wcześniej wyparzyć wrzątkiem. Niemal każde owoce są obecnie pryskane, więc lepiej pozbyć się jak największej ilości tych specyfików.

 

Z warzyw można zrobić soki, surówki, sałatki, a także potrawy gorące (duszone, smażone, gotowane). Idealnie nadają się na kanapki, jako dodatek do obiadu (np. mizeria, sałata, fasolka szparagowa) i przystawki na przyjęcia. Można je ze sobą łączyć w dowolny i nieograniczony sposób. Zawierają bardzo dużo witamin, więc warto włączyć je do swojej codziennej diety. Bardzo dobrze jest sobie wyrobić nawyk jedzenia owoców na deser zamiast niezdrowych słodyczy.

 

Przykładem łączenia ze sobą owoców są rozmaite sałatki, do których warzywa się kroi w kostkę, plasterki czy słupki. Do tradycyjnej sałatki warzywnej wykorzystuje się marchewkę, pietruszkę, ziemniaki i jajka- ugotowane do miękkości oraz seler, por i ogórki kiszone. Można do niej dodać także kukurydzę i groszek konserwowy. Wszystko miesza się w majonezie doprawiając solą i pieprzem.

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments