Pod lupą EKSPERTÓW – Pierwsze tygodnie treningów

Pod lupą EKSPERTÓW – Pierwsze tygodnie treningów

Wrzesień jest miesiącem, w którym wiele kobiet zapisuje się na treningi do siłowni. Celem zdecydowanej większości z nich jest uzyskanie o wiele atrakcyjniejszego wyglądu sylwetki. Na pewno o wiele łatwiej to osiągnąć, jeżeli treningi rozpocznie się w sposób właściwy. Aby tak zrobić warto skorzystać z niżej zamieszczonych rad znanych zawodniczek i jednego z najlepszych w Polsce trenerów.

KRYSTYNA ZRAŻEWSKA

W trakcie pierwszych tygodni treningów należy powoli i bez pośpiechu wprowadzać wszystkie niezbędne elementy potrzebne do uzyskania wymarzonej sylwetki. Mam tu na myśli dietę, treningi i regenerację.

Krystyna Zrażewska

Krystyna Zrażewska

Bardzo często kobiety po rozpoczęciu treningów chcą zobaczyć efekty już po 2-3 tygodniach. Nie widząc ich popadają w zniechęcenie. Zupełnie nie zdają sobie sprawy z tego, ile czasu wymaga wytrenowanie sylwetki fit. Tutaj nic nie przychodzi szybko i łatwo, na wszystko trzeba ciężko pracować, ale gdy już osiągnie się zamierzony efekt, satysfakcja jest ogromna. Potem, aby taką sylwetkę utrzymać, wystarczy tylko pilnować diety, co wcale nie jest trudne, i – regularnie trenować. Przez początkowy okres treningów (6-8 tygodni) należy ćwiczyć maksymalnie 3 razy w tygodniu. Jest wiele metod treningowych, osobiście polecam metodę Fuli Body Workout. Polega ona na, że na jednym treningu wykonuje się ćwiczenia na wszystkie grupy mięśniowe robiąc kolejno po sobie po 1 serii każdego z tych ćwiczeń (przerwy między seriami jak najkrótsze). Stosuje się do niej głównie ćwiczenia wielostawowe. Zaczynamy od ćwiczeń na mięśnie największe (mięśnie, nóg, pośladkowe, grzbietu, klatki piersiowej), kończymy zaś ćwiczeniami na mięśnie znacznie mniejsze (mięśnie naramienne, tricepsy, bicepsy, mięśnie brzucha)

Po 2-3 tygodniach dość „łagodnego” wejścia w metodę Fuli Body Workout, w kolejnych tygodniach należy zwiększyć intensywność jej stosowania. Mam tu na myśli skrócenie czasu odpoczynku między seriami oraz wkładanie większego wysiłku w te serie.

Taka zwiększona intensywność treningów pozwoli nam spalić większą ilość tkanki tłuszczowej oraz dobrze przygotować aparat ruchu do dalszego etapu treningów jeszcze cięższych.

Jeżeli treningi będą realizowane w sposób właściwy i będą poparte właściwą dietą oraz regeneracją, to wyraźną (satysfakcjonującą) zmianę w wyglądzie sylwetki będzie można zauważyć już po 2 miesiącach.

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Facebook Comments