Facebook a pozycjonowanie

Facebook a pozycjonowanie

Czy reklama na portalu Facebook jest skuteczniejsza od pozycjonowania? Facebook oferuje firmom dwa rodzaje prowadzenia działalności reklamowej. Pierwsza z nich, prostsza, to po prostu boksy reklamowe, czyli reklamy w postaci obrazka i tekstu z linkiem do reklamowanej strony. Druga to prowadzenie strony firmowej umożliwiające publikowanie informacji.

Reklamy na Facebooku są tą prostszą formą reklamy. Prostszą, bo nastawioną na natychmiastowy efekt. Dzięki reklamom można pokazać produkt lub usługę odpowiednio dobranym odbiorcom (reklamy dla kobiet – kobietom, reklamy dla czterdziestolatków – czterdziestolatkom, itp.).

Po prostu konfigurujemy odpowiednią kampanię, określamy budżet, obserwujemy skuteczność i nastawiamy się na efekt w postaci zwiększonej odwiedzalności strony z naszą ofertą. Większy ruch, większa ilość klientów – większa sprzedaż. Czyli reklama jest skuteczna. To jednak jedynie tak fajnie wygląda. Wszystko zależy od branży, ponieważ w wielu przypadkach Facebook po prostu nie sprzedaje. Jest to dobra opcja na zwiększanie świadomości marki, lecz większość zakupów i tak odbywa się w przeglądarce Google. Z tego powodu Pozycjonowanie Bydgoszcz może przynieść znacznie lepsze efekty.

Strony na Facebooku, to ta trudniejsza forma reklamy. Oczywiście można ją stosować do sprzedaży, jednak prawdziwy potencjał tkwi w fanach, czyli osobach, które kliknęły „lubię to”. Strona na Facebooku to budowanie wizerunku, informowanie, dostarczanie rozrywki, i gromadzenie właśnie fanów. Można powiedzieć, że to „urabianie klienta”. Osób, które gdy będą miały kupić to co oferujemy, będą już zaznajomione z naszą ofertą i pierwsze kroki skierują właśnie tutaj. Dlatego, że znają firmę, są do niej pozytywnie przekonani, znają opinie o firmie, sposób działania, ceny, poziom obsługi itp. Mimo, że jeszcze nie korzystali z usług tej firmy.

Strona na Facebooku jest więc przede wszystkim interaktywnym, dwukierunkowym kanałem Public Relations. Dopiero potem jest kanałem sprzedaży. Oczywiście jeśli uda się przekonać Fanów do korzyści płynących ze skorzystania z naszej oferty.

Facebook Comments
1 comment

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments